Clatite cu zahar, lamaie si fructe de padure

CLATITE CU ZAHAR, LAMAIE SI FRUCTE DE PADURE

Timp de preparare: 5 minute
Timp de gatire:   2 minute/ clatita
Portii: 6 clatite

Ingrediente

Ingredient Masura Cantitate
Albusuri de ou 1
Zahar granulat 1 lingurita 5 ml
Sare 1/4 lingurita 2 ml
Ou 1
Margarina becel, topita 1 lingura 15 ml
Lapte degresat 2/3 cana 150 ml
Faina 1/2 cana 125 ml
Fructe de padure 2 cani 500 ml

Preparare

Intr-un bol mic, amestecati faina cu o lingurita de zahar si sare. Intr-un blender amestecati laptele, oul, albusul si Becel timp de un minut. Adaugati compozitia cu faina si amestecati pana la omogenizare. Lasati la temperatura camerei timp de 20-30 minute. Pentru a turna cu usurinta, folositi un vas de masurat.

Folositi un spray anti-lipire pentru tigaie la o distanta de 20 cm. Incalziti tigaia la temperatura medie – fierbinte pana ce aceasta s-a incalzit suficient. Turnati 3- 4 linguri (45 – 60 ml) din compozitie in tigaie. Inclinati tigaia in asa fel incat compozitia sa fie intinsa in tigaie sau sa masoare 15 cm. Clatita trebuie intoarsa pe partea cealalta in momentul in care capata o tenta maronie, 1- 2 minute. Clatita trebuie lasata inca 20 – 30 secunde pe partea cealalta.

Luati clatita si puneti-o intre prosoape de hartie pentru a nu se lipi. Repetati procedeul pentru fiecare clatita, pana ce se termina aluatul, amestecand ocazional in compozitie.    

Inainte de servire, presarati pe fiecare clatita ½ lingura de zahar, apoi stoarceti sucul unei lamai. Impaturiti in doua si apoi, din nou in doua, daca doriti. Garnisiti cu fructe de padure si zahar pudra.

Reteta realizata cu sprijinul domnului doctor nutritionist Serban Damian

Informatii nutritionale

Grasimi saturate 0.6 g
Fibre 1.6 g
Potasiu 134 mg
Grasimi 3.1 g
Calorii (valoare energetica) 114 kcal
Sodiu 134 mg
Carbohidrati 18.2 g
Grasimi polinesaturate 0.9 g
Grasimi mononesaturate 1.4 g
Proteine 4 g
Colesterol 32 mg
Articole recent vizualizate