Mananca sanatos

MANANCA SANATOS

Corpul tau are nevoie de o varietate larga de nutrienti pentru a functiona cum trebuie. Niciun sortiment de mancare nu ii poate furniza pe toti: avem nevoie de o gama larga de tipuri de hrana pentru a ne mentine sanatosi.

Nu e dificil sa creezi o dieta sanatoasa care sa fie gustoasa si sa-ti mentina inima sanatoasa. Daca mananci sanatos, aceste lucruri pot sa te ajute sa:

  • Iti reduci nivelul de colesterol rau
  • Sa iti controlezi presiunea sangelui 
  • Sa ajungi la o greutate sanatoasa si la o forma fizica potrivita pentru tine

Hraneste-te sanatos pentru o viata sanatoasa

Regulile de baza sunt:

  • Mananca alimente diferite, incluzand cel putin cinci portii de fructe si legume in fiecare zi.
  • Bazeaza-ti meniul zilnic in special pe alimente cu continut bogat in amidon cum ar fi painea, pastele, orezul sau cartofii. Alege sortimente integrale atunci cand este posibil.
  • Mananca cantitati mai mici de carne si alte proteine, alegand alimentele cu continut mai redus de grasimi atunci cand este posibil. 
  • Consuma doua portii de peste saptamanal, dintre care una de peste gras (somon).
  • Inlocuieste lactatele cu continut crescut de grasimi cu cele cu un continut redus de grasimi.
  • Limiteaza consumul de mancaruri grase si bogate in zahar.
  • Redu grasimile "rele" (saturate) si inlocuieste-le cu grasimi "bune", (mononesaturate si polinesaturate).
  • Ai grija la consumul de sare (specialistii recomanda sa nu depasiti 6 g de sare pe zi).
  • Bea alcool cu moderatie.

 

 

Articole recent vizualizate