Grasimi bune si grasimi rele

GRASIMI BUNE SI GRASIMI RELE

Nu toate grasimile sunt rele pentru tine. Unele adauga mancarii gust si arome si pot fi bune pentru tine.

Grasimile sunt o sursa buna de energie si furnizeaza elemente esentiale pentru celulele corpului tau. Anumite grasimi pot chiar sa-ti mentina inima sanatoasa. Ceea ce este important nu e cantitatea lor, ci tipul de grasimi consumate:

  • Grasimi "rele": cele saturate si grasimile-trans, pentru ca pot sa mareasca nivelul colesterolului in sange.  
  • Grasimi "bune": cele nesaturate, pentru ca sunt capabile sa-ti mentina inima sanatoasa; ele se impart in grasimi mononesaturate si polinesaturate.

Grasimile "bune"

Cercetarile au aratat ca grasimile polinesaturate (si mononesaturate intr-o masura mai mica) pot reduce nivelul colesterolului, ajutand la mentinerea unei inimi sanatoase. Acestea includ acizii grasi esentiali Omega 3 si Omega 6.

  • Grasimile polinesaturate se gasesc in pestele gras si in anumite uleiuri vegetaleincluzand uleiul de floarea soarelui, de rapita si de in sau in produsele din uleiuri vegetale cum sunt  margarinele tartinabile (Becel). 
  • Grasimile mononesaturate se gasesc in uleiul de masline, de rapita, unele nuci si avocado. 
  • Omega 3 exista in doua forme: una care se gaseste in uleiuri vegetale ca uleiul de rapita si de in; cealalta in pestele gras, ca macroul si heringul. 
  • Cele doua tipuri de Omega 3 iti ajuta inima in mai multe feluri, deci este o idee buna sa mananci peste gras o data sau de doua ori pe saptamana, in vreme ce margarina tartinabila Becel poate furniza zilnic acizii grasi din surse vegetale.

Grasimile "rele"

Grasimile saturate si grasimile trans pot ridica nivelul colesterolului rausi de asemenea pot sa diminueze nivelul colesterolului bun.

  • Grasimile saturate se gasesc in: unt, branza si lapte gras, prajituri, produse de patiserie, unele alimente tip snack, dar si ciocolata.
  • Grasimile trans se gasesc de regula in alimente procesate artificial cum ar fi prajiturile si patiseria pentru consumul larg, dar si alimentele prajite gen fast-food-ul.

Sfaturi pentru a te ajuta sa introduci grasimile bune in alimentatia ta zilnica:

Exista cateva modalitati simple de a reduce consumul degrasimi rele si de a le include in schimb pe cele bune in dieta ta:

  • Inlocuieste untul cu margarina tartinabila Becel, care este bogata in grasimi polinesaturate si contine putine grasimi saturate.
  • Observa continutul de grasimi inscris pe ambalajul mancarii. Alege-le pe acelea cu un continut redus de grasime sau cu cel mai scazut nivel de grasime saturata.
  • Tine minte cum sa apreciezi dintr-o privire o grasime tartinabila (de intins pe paine): cu cat are o consistenta mai solida la temperatura camerei, cu atat este mai mare continutul in grasimi saturate (rele). 
  • Alege produsele lactate cu continut scazut de grasimi, cum ar fi branza si iaurturile cu procent redus de grasime si lapte partial degresat (1.5%) sau degresat (1%) 
  • Inlocuieste carnea procesata artificial cu cea dezosata, de pui, de curcan (fara piele) sau cu peste gras, cum ar fi macroul, heringul sau tonul proaspat.
  • Mananca mai putini biscuiti, produse de patiserie si prajituri.
  • Incearca in schimb fructele proaspete sau uscate, baghetele de paine sau cele vegetale.

Cum poate ajuta Becel

Margarinele tartinabile Becel iti pot mentine inima sanatoasa pentru ca sunt:

  • Bogate in grasimi esentiale polinesaturate Omega 3
  • Contin mai putine grasimi saturate decat untul
  • Contin vitamina A, D si E

 

Articole recent vizualizate