Cum reduci nivelul colesterolului?

CUM REDUCI NIVELUL COLESTEROLULUI?

Cercetarile arata ca 80% din bolile cardiovasculare pot fi cauzate de un mod de viata nesanatos. Schimbari simple, cum ar fi o alimentatie mai sanatoasa, mai multa activitate fizica, renuntarea la fumat si relaxarea iti pot mentine inima sanatoasa. O dieta cu continut scazut de colesterol poate fi de asemenea un element important. 

Daca esti ingrijorat in privinta colesterolului sau orice are de-a face cu sanatatea inimii trebuie sa-ti consulti medicul.

Avand in vedere ca bolile de inima au factori multipli, trebuie sa faci mai multe schimbari pentru a reduce riscul general.

Un mod de viata sanatos

Exercitiu

Plimba-te, mergi cu bicicleta, joaca-te, danseaza! Chiar si activitatea casnica este importanta. Incepe cu ceea ce iti place mai mult si lucreaza jumatate de ora in majoritatea zilelor saptamanii.

Mananca grasimi bune si nu rele

Hraneste-te cu mai multe grasimi polinesaturate si mononesaturate si mai putine grasimi saturate si trans. Este simplu sa inlocuiesti grasimile rele cu cele bune: poti folosi margarina Becel in loc de unt, ulei vegetal in loc de untura, pui sau peste in locul carnii grase si lapte degresat sau de soia in locul celui integral. In plus, incearca sa mananci peste gras o data pe saptamana. 

Tine minte insa ca toate grasimile contin calorii, deci este important sa limitezi cantitatea totala pentru a te mentine in limitele unei greutati sanatoase.

Hraneste-te variat

Include in alimentatia ta cereale integrale, fructe, legume si leguminoase. Varietatea este esentiala pentru o dieta echilibrata.

Redu stresul

Incearca sa dormi suficient si sa-ti oferi in fiecare zi o pauza de pana la 10 minute in care sa nu faci nimic. Fumatul si bautura in exces pot parea relaxante, dar de fapt sunt nocive pentru inima si restul corpului.

Este suficient sa te opresti din consumul grasimilor rele?

Alimentatia cu mai putine grasimi saturate s-a dovedit ca scade colesterolul. Cu toate acestea, studiile au aratat ca inlocuirea grasimilor saturate cu cele nesaturate este si mai eficienta in scaderea colesterolului. Asta este o veste buna, din moment ce tipul de grasime potrivita poate adauga savoare mancarii tale, fiind in acelasi timp buna pentru sanatatea inimii.

Alimentatia fara colesterol imi va face bine?

Exista o confuzie intre colesterolul din mancare si cel din sange. Alimentele cu avertismentul "nu contine colesterol" nu scad, de fapt, nivelul de colesterol tip LDL. Pentru a face totusi acest lucru, evita alimentele cu continut ridicat de grasimi saturate si include alimente bogate in grasimi bune, in special Omega 3 si 6.

Articole recent vizualizate